Sider

onsdag 5. mai 2010

Bli kvitt forkjølelsen med disse tipsene



Ifølge avdelingsoverlege i Statens legemiddelverk, Steinar Madsen, er det kun godt kosthold, mosjon og å kutte røyken som virkelig hjelper kroppen med å bli kvitt forkjølelsen.

Men stadig vekk tyr vi til råd vi har hørt av mormor, en venninne eller kanskje legen til søsteren din. Det fins alltid gode råd å hente fra de fleste når forkjølelsen er et faktum.



- Dette prøvde jeg før en konsert en gang jeg var skikkelig dårlig: En håndfull pepperkorn blandet med c-vitaminpiller skyllet ned med appelsinjuice. I tillegg tok jeg litt sånn pimpernell (heller noen dråper på en sukkerbit og spiser) og en reseptbelagt astmaspray



- Sove, sove og sove. Et varmt bad og eventuelt badstu.


- Varm melk og honning, Fernet Branca, Whisky, saltvann og damp, hvitløk og ingefærrot, sitron, karry oppløst i lunket vann, peppermynteolje og til slutt; drikk masse vann.


- Drikk sitronsaft!


- Legg deg i senga med en gang du føler deg litt uggen. Drikk økologisk grønn te med honning og ta omega3 tilskudd, ta c-vitamin og spis masse mat. Drikk vann, brus eller det som glir best ned. Det viktigste er at man får i seg væske. Kjenner du at halsen kribler så gurgle med vademecum-vann med peppermynte-smak. Jeg pleier å ta astmaspray når jeg føler at jeg tetner til i brystet og det hjelper med en gang.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar