Sider

mandag 17. august 2009

Selvutvikling

Mandag:

Si takk - høyt, eller skriv det ned. Takk så mye du kan - for sola som skinner, at du kan trekke pusten osv.

Tirsdag:

Finn ett fokus. Det hjelper å være engasjert når du vil endre noe i livet ditt. Finn noe du elsker. Noe du brenner for. Hva vil du skal angå deg? Hvilke talenter har du? Hvordan bli så dyktig som mulig? Det kan være alt fra jobb, mammarollen, ekteskapet, vennskap osv. Slik bygger du selvfølelse.

Onsdag:

Gi ros til deg selv og andre. Hvordan belønner jeg meg selv for det jeg får til? Hvordan behandler jeg meg selv når jeg har satt i gang noe og det likevel ikke blir som jeg hadde tenkt? Tren på å behandle deg selv som om du var din beste venninne.

Torsdag:

Le og se etter lysglimt. Finn humor i mest mulig. Lek! Dum deg ut! Ta imot nye utfordringer.

Fredag:

Begynn på det du har utsatt, kast skrot og etabler nye vaner. Gjør det du er redd for skritt for skritt for å øke selvfølelsen. Ta det første skrittet i retning dine mål og ambisjoner.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar