Sider

tirsdag 16. mars 2010

Her har du et treningsprogram for gange



Følger du dette programmet, får du ikke bare gått en masse skritt – du sikrer deg også variasjon og litt pulstrening, slik at du får trent kondisjonen og satt opp forbrenningen innimellom. Når de 3 ukene har gått, starter du bare forfra på programmet, men hold høyt nok tempo til at du utfordrer deg selv. Dette programmet er nok til at du forbrenner ca. 3500 kcal i uken på å gå. Det svarer til en vektreduksjon på ½ kilo i uken. Men husk at du fremdeles bør gå mye i hverdagen – i tillegg til disse treningsturene.

Hvis du har mulighet til det, er det smart å legge gåturen til kupert terreng. Gå raskt opp bakkene, og sving med armene, slik at hele kroppen blir aktivert. Ikke sett ned tempoet bare fordi det går oppover. Jo flere bakker du takler på den måten, desto flere kalorier forbrenner du, og desto mer får du trent kondisjonen.





Uke 1 

Dag 1 (f.eks. Mandag)



30 min. rask gange


30 min til sammen






Dag 2 (f.eks. Tirsdag)


15 min. rask gange

24 min. svært rask gange fordelt på 4 x 4 min svært rask gange m. 2 min vanl. gange mellom.


15 min. rask gange


54 min til sammen






Dag 3 (f.eks. Onsdag)


30 min. rask gange


30 min til sammen






Dag 4 (f.eks. Torsdag)


15 min. rask gange


4 min. svært rask gange


4 x 1 min. svært fort i motbakke (og rolig ned igjen).

15 min. rask gange


34 min. til sammen






Dag 5 (f.eks. Fredag)


30 min. rask gange


30 min til sammen






Dag 6 (f.eks. Lørdag)


30 min. rask gange


30 min. til sammen






Dag 7 (f.eks. Søndag)


90 min. rask gange


90 min. til sammen





Uke 2
 
Dag 1 (f.eks mandag).

30 min. rask gange



30 min til sammen




Dag 2 (f.eks. Tirsdag)


15 min. rask gange


28 min. svært rask gange fordelt på 5 x 4 min svært rask gange m. 2 min vanl. gange mellom.


15 min. rask gange


58 min til sammen



Dag 3 (f.eks. Onsdag)


30 min. rask gange

30 min til sammen



Dag 4 (f.eks. Torsdag)


15 min. rask gange

5 min. svært rask gange


5 x 1 min svært fort i motbakke (og rolig ned igjen).


15 min. rask gange

35 min til sammen

 Dag 5 (f.eks. Fredag)


30 min. rask gange


30 min til sammen



Dag 6 (f.eks. Lørdag)


30 min. rask gange


30 min til sammen




Dag 7 (f.eks. Søndag)


105 min. rask gange

105 min til sammen



Uke 3

Dag 1 (f.eks. Mandag)



30 min. rask gange

30 min til sammen



Dag 2 (f.eks. Tirsdag)


15 min. rask gange


32 min. svært rask gange fordelt på 6 x 4 min svært rask gange m. 2 min vanl. gange mellom.

15 min. rask gange


62 min til sammen



Dag 3 (f.eks. Onsdag)


30 min. rask gange

30 min til sammen


Dag 4 (f.eks. Torsdag)


15 min. rask gange

6 min. svært rask gange


6 x 1 min svært fort i motbakke (og rolig ned igjen).

15 min. rask gange


36 min til sammen






Dag 5 (f.eks. Fredag)


30 min. rask gange


30 min til sammen






Dag 6 (f.eks. Lørdag)


30 min. rask gange


30 min til sammen






Dag 7 (f.eks. Søndag)


120 min. rask gange


120 min til sammen



 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar